σπίτι αρχιτεκτονική διακόσμηση τέχνες πρόσωπα αρχιτέκτονες διακοσμητές διακοσμητικά άρθρα θέσεις προτάσεις




caneplex
lacomar pisani



ACHAIA CLAUSS Πάτρα
ένα από τα αρχαιότερα ελληνικά oiνοποιεία
Η άνοδος πρός το οινοποιείο της ACHAIA CLAUSS γίνεται από ένα ιδιωτικό δρόμο ο οποίος διασχίζει ένα πολύ όμορφο και προσεγμένο τοπίο. Ο επισκέπτης διακρίνει αμέσως την αισθητική και την ποιότητα σε αντίθεση με την υπόλοιπη περιοχή.
Η είσοδος από την μέσα πλευρά είναι πετρόκτιστη και περιλαμβάνει στα δεξιά τον εντυπωσιακό πύργο.
Το παλιό κι εντυπωσιακό κτιριακό συγκρότημα είχε μορφή κάστρου και ήταν προστατευμένο από τείχος.
η εσωτερική αυλή των εγκαταστάσεων. Η στέγη στα δεξιά φιλοξενεί υπαίθριες συναθροίσεις. Το διόροφο κτίριο φιλοξενεί την "Κάβα Δανιηλίδος" το σημερινό μουσείο της Achaia Clauss.
Το γραφείο του ίδιου του Κλάους που ήταν Γερμανός κι έφθασε στην Πάτρα πρίν 2.5 αιώνες.
Οι εσωτερικοί χώροι του μουσείου είναι μεσαιωνικοί και όμορφοι. Κυρίαρχο ρόλο στην διακόσμηση της τοιχοποιΐας παίζουν τα μπουκάλια, ολόκληρα ή σε κομμάτια.
Το τζάκι είναι πρωτότυπα μοναδικό καθώς είναι ανοικτό πρός τις τέσσερεις πλευρές σαν μικρό δωμάτιο με θολωτές χαμηλές πόρτες.
Μοναστηριακό - καστρικό περιβάλλον με μεσαιωνική διάθεση.
Λεπτομέρειες από το μουσείο. Πάνω αριστερά σε μια από τις πολλές αναρτημένες φωτογραφίες διασημοτήτων ο Ζάν Πώλ Μπελμοντώ και η Κλαούντια Καρτινάλε σε μια από τις επισκέψεις τους στην Achaia Clauss
Πάτοι βαρελιών και μπουκαλιών έχουν χρησιμοποιηθεί παντού σαν διακοσμητικά στοιχεία. Κάτω, ολόκληρα μπουκάλια σε ρόλο λαμπόγυαλων.
Ο Βαυαρός Γουσταύος Kλάους, γοητευμένος από την πολιτιστική ποιότητα της Αχαικής πρωτεύουσας και την γευστική δυναμική των αμπελιών της, αποφασίζει να δημιουργήσει την πρώτη οινική κοινότητα της περιοχής.
Κτίζει ένα ολόκληρο οικιστικό συγκρότημα με καθεδρικούς πύργους σε σχήμα κωδωνοστασίου, που δίνει τη δυνατότητα σε ένα ολόκληρο χωριό να ζει, να εργάζεται και να αναπτύσσεται, γύρω από τον κεντρικό πυρήνα της οινοποιίας.
Το Château Κλάους. Στην πορεία του χρόνου, το πάθος και η σοφία του Γουσταύου μεταμόρφωσαν την μικρή οινοποιία σε ένα ολόκληρο οινικό συγκρότημα, που γίνεται το λίκνο κρασιών-θρύλων.
Πάνω τα παλιά κελάρια και κάτω οι τσιμεντένιες δεξαμενές οι οποίες έχουν και αυτές σήμερα εγκαταλειφθεί.
Παλιά χειροποίητα σκαλιστά βαρέλια αποτελούν το καμάρι του μουσείου και περιέχουν μαυροδάφνη 200 ετών.
Τα πιό πολλά από τα βαρέλια έχουν "αφιερωθεί" σε διάφορες διασημότητες των εποχών και των χρόνων και τα ονόματά τους είναι γραμμένα πάνω τους. Μπορεί να δεί κανείς ονόματα σπουδαία, ονόματα βασιλέων, πολιτικών, διασήμων ηθοποιών έως και ονόματα περισσότερο εφήμερα.
Τα κελάρια είναι η περιουσία της Achaia Clauss καθώς περιέχουν ένα παμπάλαιο εξαιρετικής ποιότητας γλυκό κρασί την παγκόσμια γνωστή Μαυροδάφνη Πατρών.
Μετώπη με ημίγλυφη αναπαράσταση των εργασιών του τρύγου και κάτω ένα τμήμα από τα αμπέλια που βρίσκονται γύρω από τις εγκαταστάσεις.
Πάνω ένα τμήμα από τις σημερινές σύχρονες εγκαταστάσεις του οινοποιείου.
Η εν δυνάμει κύρια τουριστική ατραξιόν της Αχαίας παραμένει σήμερα ημιεγκαταλελειμένη. Η διάσωσή της και η διατήρησή της εναπόκειται στις ηρωϊκές προσπάθειες των σημερινών ιδιοκτητών. Οπωσδήποτε τα χρήματα που είναι αναγκαία για την συντήρηση και την ανάδειξη μιας τέτοιας κλίμακας εγκατάστασης είναι τεράστια.
Ανάλογα θα ήταν όμως και τα έσοδα καθώς 4.000.000 περαστικοί τουρίστες κατ' έτος αγνοούν παντελώς ακόμα και την ύπαρξη του ιστορικού οινοποιείου. Είναι κωμικό γιατί καθώς καταφθάνουν στο νέο λιμάνι και καθώς κοιτάζουν τα βουνά της Αχαΐας το πρώτο πράγμα που παρατηρεί το βλέμμα τους είναι κάποιες εγκαταστάσεις πάνω από την πόλη, καθαρά διακριτές από χιλιόμετρα μακρυά. Τις εγκαταστάσεις της Achaia Clauss.
O χώρος και το τοπίο είναι παραμυθένια και το όνειρο του Γουσταύου παραμένει ζωντανό. Το ίδιο και το όνειρο των σημερινών εργαζομένων που ελπίζουν σε μια νέα ακμή. Όπως και νάχει μια επίσκεψη, η μικρή ξενάγηση και ένα κέρασμα από το ευγενικό προσωπικό, αξίζουν τον κόπο.

Κείμενο - φωτογραφίες: Λευτέρης Μιαούλης